loading...

sedayemoshaveran

بازدید : 474
11 زمان : 1399:2

احتمالا اخيرا اصطلاح طرح شهاب را شنيده ايد، در اين مقاله توصيحات كامل و جامعي در رابطه باطرح شهاب ارائه خواهد شد. طرح شهاب مخفف (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر) مي باشد. طرحي براي شناسايي استعدادهاي مختلف و متنوع دانش آموزان در مدارس مي باشد. طرح شهاب طرح شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر در راستاي تحول بنيادين آموزش و پرورش تهيه شده است. در سال گذشته اين طرح در شش منطقه اجرايي شده است اما در سال تحصيلي 97-96مناطقي كه اين طرح در آنها اجرا مي شود به 12 منطقه رسيده است. در شهر اصفهان هر شش ناحيه تحت پوشش اين طرح قرار گرفته است و همچنين مناطق بنرود، شاهين شهر، شهررضا، كاشان وگلپايگان نيز ازجمله مناطقي در استان اصفهان هستند كه طرح شهاب در سال تحصيلي جار ي در آنها در حال اجرا است. با توجه به اينكه بيشتر از هفتاد درصد از مدارس دوره ابتدايي تك معلمي هستند، اين طرح در دوره ابتدايي توسط معلمان هر پايه انجام مي شود كه باعث شناخت دقيق معلم از دانش آموز خود خواهد شد و بدين ترتيب معلم هر پايه مي تواند به خوبي قضاوت كند كه دانش آموزانش چه استعداد هايي دارند. طرح شهاب طرح شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر است و با آموزشي كه به معلمان داد شده چند سالي است در مدارس اجرا مي‌شود؛ به اين شكل كه از پايه چهارم ابتدايي به صورت آزمايشي شروع شده، به پايه پنجم و ششم رسيده است و امسال نيز در پايه هفتم اجرا مي‌شود. معلمان در اين طرح دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر را شناسايي مي‌كنند و با آموزش و تكاليف بيشتر آنها را راهنمايي مي‌كنند تا زمينه رشد استعدادهاي آنها را فراهم آورند و آنها را به برنامه‌هاي جنبي هدايت مي نمايد.

متقاضيان گرامي مي توانند جهت اطلاع از شرايط پذيرش دانش آموزان مستعد در طرح شهاب، اجراي اين طرح در منطقه مورد نظرتان و دريافت چك ليست طرح شهاب، فرم ها و صورتجلسات طرح شهاب از طريق تلفن ثابت ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ با كارشناسان تماس حاصل فرماييد.

طرح شهاب جايگزين آزمون مدارس تيزهوشان است و يكي از راهكارهاي آموزش و پرورش براي شناسايي استعدادهاي برتر در مدارس استفاده از طرح شهاب است. به دليل اينكه حذف يكباره آزمون مدارس تيزهوشان باعث نگراني در خانواده‌هاي داراي دانش‌آموزان مستعد شده است، هر زمان كه مصوبه مربوط به حذف آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان در پايه ششم ابتدايي از سوي رئيس‌جمهور ابلاغ شود، مقدمات كار براي شناسايي دانش‌آموزان تيزهوش از طرق ديگري غير از آزمون آغاز مي‌شود و يكي از اين راهكارها، اجراي دقيق طرح شهاب است. در سه سال آينده، ديگر در دوره متوسطه اول مدرسه تيزهوشان نخواهيم داشت و بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، آزمون ورودي و مدارس تيزهوشان در پايه اول متوسطه حذف مي‌شود؛ البته آزمون از امسال حذف شده و مدارس نيز با توجه به اينكه بخشي از دانش‌آموزان در آن در حال تحصيل هستند، طي سال آينده حذف خواهند شد. بر اين اساس، با اجراي طرح شهاب، دانش‌آموزان برتر شناسايي و مورد حمايت قرار خواهند گرفت. شهاب، با جديت زياد در مدارس كشور در حال اجراست. درس خواندن دانش آموز در محيطي واقعي، پرهيز از برچسب زني، توجه به استعداد و هوش سرشار دانش‌آموز به عنوان يك رزق تعهدآور و نه يك مزيت توقع آور و در نهايت توجه به ساحت‌هاي مختلف استعدادهاي افراد از اصول مهم اين طرح ملي است.

نحوه اجراي طرح شهاب

نحوه اجراي طرح شهاب، بدين صورت است كه معلم علاوه بر تدريس دروس آموزش هر پايه، فرم هاي شهاب مربوط به هر دانش آموز را از ابتداي سال تحصيلي تكميل مي نمايد. براي اين كار معلمان پايه هاي چهارم تا ششم دوره ابتدايي ضمن شركت در دوره هاي ضمن خدمت كه آموزش و پرورش هر ناحيه برگزا ر مي كند، آموزش هاي لازم در اين زمينه را دريافت مي كند و اهداف طرح براي آنها تبيين خواهد شد. فرآيند اجراي طرح براي معلمان اضافه بر كار آموزشي آنهاست و مزدي در قبال آن دريافت نخواهند كرد. ممكن است مقاومت هايي براي انجام اين كار وجود داشته باشدكه مي توان از موانع اجراي اين طرح مي باشد. البته برنامه هايي با همكاري مركز نخبگان، مركز استعداد هاي درخشان وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدايي مي باشد و همكاران فعال در اجراي طرح از مشوق هايي بهره مند مي شوند. اگر مدرس، اهداف طرح را براي معلمان به طور واضح و روشن،بيان ننمايد ممكن است در منطقه اي روند اجراي طرح از كيفيت مناسبي برخوردار نباشد و دبيران دقت لازم را در اجراي آن نداشته باشند كه در اين مورد سعي شده تا از مديران يا معاونان مدارس براي اجراي اين طرح كمك خواسته شود. در برخي مناطق كلاس ها پرجمعيت مي باشند و كيفيت اجراي طرح شهاب و رسيدن به اهداف آن ممكن است تحت تاثير قرار بگيرد. اقدامات مورد نياز براي فرايند هدايت دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي توسط آموزگار در كلاس شامل استفاده از روش‎هاي متنوع، گروهي و تشويقي در تدريس، بازديدهاي علمي، آگاهي‎بخشي به والدين در زمينه استعدادهاي شناسايي‌شده، توجه عمومي به همه دانش‎آموزان و توجه نامحسوس و غيرمستقيم و به دور از هر گونه برچسب‌زني به دانش‎آموز خاص و… است.

معلمان در اين طرح دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر را شناسايي مي‌كنند و با آموزش و تكاليف بيشتر، آنها را به جشنواره‌هاي‌ جابربن‌حيان و جوان خوارزمي سوق مي‌دهند.

فرايند شناسايي براي دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي، داراي چند مرحله است. ابتدا مجريان طرح، شامل مديران استان‌ها، معلمان، مشاوران، معاونان و مديران مدارس بر اساس متون علمي – آموزشي تدوين‌شده دوره‌هاي آموزشي مورد نياز را مي‌گذرانند. سپس بازبينه‌هاي (چك‌ليست) شناسايي استعدادها در هشت حوزه استعداد كلامي، رياضي، هنري، فضايي، حركتي، اجتماعي، علوم‌تجربي و فرهنگ ديني توسط معلمان آموزش‌ديده تكميل و به مدير مدرسه ارائه مي‌شود و براي هدايت عمومي دانش‎آموزان و اولياي آن‌ها مورد بررسي و تحليل قرار مي‌گيرد و گزارش تحليلي آماري دقيقي از طرف مدرسه به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال مي‌شود. هم‌چنين همه مستندات در پرونده سوابق تحصيلي فرد به صورت منظم بايگاني خواهد شد.

هدف اجرا و تصويب طرح شهاب

هدف از اجرا و تصويب طرح شهاب، شناسايي و هدايت آموزشي، تربيتي و معنوي مستعدان از دوره ابتدايي تا پايان دوره متوسطه با سازوكار مناسب است تا هويت ديني و ملي افراد تقويت شده و احساس مسئوليت نسبت به ايفاي نقش سازنده در كشور براي آنان حاصل گردد. هيچ كارشناسي تائيد نمي كند كه آزمون تنها مرجع انتخاب دانش آموزان با استعداد است بلكه استعداد بايد در طي يك فرايند خود را بروز دهد و در طرح شهاب به اين شرايط توجه شده است. با توجه به تغييرات طبيعي ناشي از رشد شخصيت، استعدادها و توانايي‌هاي كودكان و اجراي كنوني طرح براي پايه چهارم ابتدايي، هدف اصلي اين اجرا، شناسايي حوزه‌هاي استعدادي دانش‌آموزان اين پايه تحصيلي و هم‌چنين هدايت لحاظ‌شده به صورت عمومي و براي همه آن‌هاست. براي دست‌يابي به اين هدف، نبايد هيچ‌گونه جداسازي در كلاس درس و امتياز مادي و تحصيلي ويژه‌اي براي هيچ‌يك از آن‌ها صورت گيرد.

اهداف اين طرح در راستاي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تدوين شده و هدفگذاري شده است و انتظار مي رود سازمان تاليف و تدوين كتب درسي نيز محتواي كتب آموزشي را بر اساس اهداف اين طرح تنظيم نمايد. پايگاه اطلاع‌رساني بنياد ملي نخبگان كه پيش از تاسيس بنياد ملي نخبگان، دانش‌آموز داراي استعداد برتر، تنها به فرد موفق در رقابت‌هاي تحصيلي گفته مي‌شد كه بتواند به مراكز خاص مانند مدارس تيزهوشان راه يابد كه اين نوع نگرش، منجر به ايجاد محدوديت براي عموم دانش‌آموزان مي‎شد. مطابق با سياست‌هاي نوين اتخاذشده در بنياد ملي نخبگان، دانش‌آموز داراي استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نيست، بلكه دانش‌آموزي است كه توانايي برجسته‌اي در حوزه‌هاي مختلف استعدادي از خود بروز دهد و از خلاقيت و پشتكار نيز بهره‌مند باشد. شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر (شهاب) كه از طرح شناسايي مستعدان در عرصه آموزش عمومي است، در تاريخ 96/11/25 مورد تصويب هيئت امناي بنياد قرار گرفته است. شوراي راهبري طرح شهاب نيز با مسئوليت راهبري و نظارت در بنياد و «ستاد مركزي اجرايي طرح شهاب» با مسئوليت اجرايي‌سازي طرح در وزارت آموزش و پرورش تشكيل گرديد.

طرح شهاب در مهر 97 به پايه هفتم مي‌رسد. با موانع و مشكلات و ويژگي‌هاي مثبت اين طرح آشنا هستيم. در مصوبه شوراي عالي نيز آمده آموزش و پرورش مكلف است منابع اعتباري طرح شهاب را فراهم كند كه اين اتفاق خواهد افتاد.

اقدامات مورد نياز در سطح مدرسه براساس فراواني استعدادهاي شناسايي‌شده است كه شامل تشكيل كلاس‎هاي فوق‌برنامه و دعوت از صاحب‌نظران، فعاليت‎هاي برون‌مدرسه‎اي مانند ايجاد زمينه حضور دانش‎آموزان در بازديدهاي علمي، مسابقات و جشنواره‎ها، معرفي مراكز فعال، تهيه جزوات آموزشي و آموزش و توجيه خانواده‎ها مي باشد. درباره تامين منابع مالي اجراي طرح شهاب در مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورشبايد بگوييم كه اين وزارتخانه مكلف است منابع اعتباري طرح شهاب را تامين و در اختيار قرار دهد. پيش نيارهاي اجراي طرح شهاب براي سال آينده فراهم خواهد شد و كارگروهي در اين‌باره خواهيم داشت كه از هفته آينده تشكيل خواهد شد و از اساتيد مربوطه دعوت مي‌كنيم و برنامه‌هاي خود را براي اجراي طرح شهاب در پايه هفتم خواهيم داشت و مواردي چون آموزش معلمان در نظر گرفته شده است.

شيوه نامه طرح شهاب

شيوه نامه طرح شهاب، زير نظر شوراي راهبري طرح در بنياد ملي نخبگان و به رياست معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان و «ستاد مركزي اجرايي طرح شهاب در وزارت آموزش و پرورش به رياست رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان، توسط ستادها و كارگروه‌هاي استاني، شهرستاني و آموزشگاهي اجرايي شود. ظرفيت پذيرش تفاوت هاي فردي، كشف و هدايت استعدادهاي فطري و پاسخگويي به نيازها، علائق و رغبت دانش آموزان در راستاي مصالح و چارچوب نظام معيار اسلامي از ظرفيت هاي اين شيوه نامه و منطبق بر فصل سوم سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تصريح شده است. در رابطه با تاثيرات شيوه نامه طرح شهاب براي سال 97مي توانيد با تلفن ثابت كارشناسان كه در همين مقاله درج گرديده است تماس حاصل فرماييد.

متقاضيان گرامي مي توانند جهت اطلاع از شرايط پذيرش دانش آموزان مستعد در طرح شهاب، اجراي اين طرح در منطقه مورد نظرتان و دريافت چك ليست طرح شهاب، شيوه نامه طرح شهاب، فرم ها و صورتجلسات طرح شهاب از طريق تلفن ثابت ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ با كارشناسان تماس حاصل فرماييد.

منبع : طرح شهاب | طرح شهاب چيست ؟ جايگزين مدارس تيزهوشان

مطالب مرتبط :

احتمالا اخيرا اصطلاح طرح شهاب را شنيده ايد، در اين مقاله توصيحات كامل و جامعي در رابطه باطرح شهاب ارائه خواهد شد. طرح شهاب مخفف (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر) مي باشد. طرحي براي شناسايي استعدادهاي مختلف و متنوع دانش آموزان در مدارس مي باشد. طرح شهاب طرح شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر در راستاي تحول بنيادين آموزش و پرورش تهيه شده است. در سال گذشته اين طرح در شش منطقه اجرايي شده است اما در سال تحصيلي 97-96مناطقي كه اين طرح در آنها اجرا مي شود به 12 منطقه رسيده است. در شهر اصفهان هر شش ناحيه تحت پوشش اين طرح قرار گرفته است و همچنين مناطق بنرود، شاهين شهر، شهررضا، كاشان وگلپايگان نيز ازجمله مناطقي در استان اصفهان هستند كه طرح شهاب در سال تحصيلي جار ي در آنها در حال اجرا است. با توجه به اينكه بيشتر از هفتاد درصد از مدارس دوره ابتدايي تك معلمي هستند، اين طرح در دوره ابتدايي توسط معلمان هر پايه انجام مي شود كه باعث شناخت دقيق معلم از دانش آموز خود خواهد شد و بدين ترتيب معلم هر پايه مي تواند به خوبي قضاوت كند كه دانش آموزانش چه استعداد هايي دارند. طرح شهاب طرح شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر است و با آموزشي كه به معلمان داد شده چند سالي است در مدارس اجرا مي‌شود؛ به اين شكل كه از پايه چهارم ابتدايي به صورت آزمايشي شروع شده، به پايه پنجم و ششم رسيده است و امسال نيز در پايه هفتم اجرا مي‌شود. معلمان در اين طرح دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر را شناسايي مي‌كنند و با آموزش و تكاليف بيشتر آنها را راهنمايي مي‌كنند تا زمينه رشد استعدادهاي آنها را فراهم آورند و آنها را به برنامه‌هاي جنبي هدايت مي نمايد.

متقاضيان گرامي مي توانند جهت اطلاع از شرايط پذيرش دانش آموزان مستعد در طرح شهاب، اجراي اين طرح در منطقه مورد نظرتان و دريافت چك ليست طرح شهاب، فرم ها و صورتجلسات طرح شهاب از طريق تلفن ثابت ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ با كارشناسان تماس حاصل فرماييد.

طرح شهاب جايگزين آزمون مدارس تيزهوشان است و يكي از راهكارهاي آموزش و پرورش براي شناسايي استعدادهاي برتر در مدارس استفاده از طرح شهاب است. به دليل اينكه حذف يكباره آزمون مدارس تيزهوشان باعث نگراني در خانواده‌هاي داراي دانش‌آموزان مستعد شده است، هر زمان كه مصوبه مربوط به حذف آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان در پايه ششم ابتدايي از سوي رئيس‌جمهور ابلاغ شود، مقدمات كار براي شناسايي دانش‌آموزان تيزهوش از طرق ديگري غير از آزمون آغاز مي‌شود و يكي از اين راهكارها، اجراي دقيق طرح شهاب است. در سه سال آينده، ديگر در دوره متوسطه اول مدرسه تيزهوشان نخواهيم داشت و بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، آزمون ورودي و مدارس تيزهوشان در پايه اول متوسطه حذف مي‌شود؛ البته آزمون از امسال حذف شده و مدارس نيز با توجه به اينكه بخشي از دانش‌آموزان در آن در حال تحصيل هستند، طي سال آينده حذف خواهند شد. بر اين اساس، با اجراي طرح شهاب، دانش‌آموزان برتر شناسايي و مورد حمايت قرار خواهند گرفت. شهاب، با جديت زياد در مدارس كشور در حال اجراست. درس خواندن دانش آموز در محيطي واقعي، پرهيز از برچسب زني، توجه به استعداد و هوش سرشار دانش‌آموز به عنوان يك رزق تعهدآور و نه يك مزيت توقع آور و در نهايت توجه به ساحت‌هاي مختلف استعدادهاي افراد از اصول مهم اين طرح ملي است.

نحوه اجراي طرح شهاب

نحوه اجراي طرح شهاب، بدين صورت است كه معلم علاوه بر تدريس دروس آموزش هر پايه، فرم هاي شهاب مربوط به هر دانش آموز را از ابتداي سال تحصيلي تكميل مي نمايد. براي اين كار معلمان پايه هاي چهارم تا ششم دوره ابتدايي ضمن شركت در دوره هاي ضمن خدمت كه آموزش و پرورش هر ناحيه برگزا ر مي كند، آموزش هاي لازم در اين زمينه را دريافت مي كند و اهداف طرح براي آنها تبيين خواهد شد. فرآيند اجراي طرح براي معلمان اضافه بر كار آموزشي آنهاست و مزدي در قبال آن دريافت نخواهند كرد. ممكن است مقاومت هايي براي انجام اين كار وجود داشته باشدكه مي توان از موانع اجراي اين طرح مي باشد. البته برنامه هايي با همكاري مركز نخبگان، مركز استعداد هاي درخشان وزارت آموزش و پرورش و معاونت آموزش ابتدايي مي باشد و همكاران فعال در اجراي طرح از مشوق هايي بهره مند مي شوند. اگر مدرس، اهداف طرح را براي معلمان به طور واضح و روشن،بيان ننمايد ممكن است در منطقه اي روند اجراي طرح از كيفيت مناسبي برخوردار نباشد و دبيران دقت لازم را در اجراي آن نداشته باشند كه در اين مورد سعي شده تا از مديران يا معاونان مدارس براي اجراي اين طرح كمك خواسته شود. در برخي مناطق كلاس ها پرجمعيت مي باشند و كيفيت اجراي طرح شهاب و رسيدن به اهداف آن ممكن است تحت تاثير قرار بگيرد. اقدامات مورد نياز براي فرايند هدايت دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي توسط آموزگار در كلاس شامل استفاده از روش‎هاي متنوع، گروهي و تشويقي در تدريس، بازديدهاي علمي، آگاهي‎بخشي به والدين در زمينه استعدادهاي شناسايي‌شده، توجه عمومي به همه دانش‎آموزان و توجه نامحسوس و غيرمستقيم و به دور از هر گونه برچسب‌زني به دانش‎آموز خاص و… است.

معلمان در اين طرح دانش‌آموزان با استعدادهاي برتر را شناسايي مي‌كنند و با آموزش و تكاليف بيشتر، آنها را به جشنواره‌هاي‌ جابربن‌حيان و جوان خوارزمي سوق مي‌دهند.

فرايند شناسايي براي دانش‌آموزان پايه چهارم ابتدايي، داراي چند مرحله است. ابتدا مجريان طرح، شامل مديران استان‌ها، معلمان، مشاوران، معاونان و مديران مدارس بر اساس متون علمي – آموزشي تدوين‌شده دوره‌هاي آموزشي مورد نياز را مي‌گذرانند. سپس بازبينه‌هاي (چك‌ليست) شناسايي استعدادها در هشت حوزه استعداد كلامي، رياضي، هنري، فضايي، حركتي، اجتماعي، علوم‌تجربي و فرهنگ ديني توسط معلمان آموزش‌ديده تكميل و به مدير مدرسه ارائه مي‌شود و براي هدايت عمومي دانش‎آموزان و اولياي آن‌ها مورد بررسي و تحليل قرار مي‌گيرد و گزارش تحليلي آماري دقيقي از طرف مدرسه به اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال مي‌شود. هم‌چنين همه مستندات در پرونده سوابق تحصيلي فرد به صورت منظم بايگاني خواهد شد.

هدف اجرا و تصويب طرح شهاب

هدف از اجرا و تصويب طرح شهاب، شناسايي و هدايت آموزشي، تربيتي و معنوي مستعدان از دوره ابتدايي تا پايان دوره متوسطه با سازوكار مناسب است تا هويت ديني و ملي افراد تقويت شده و احساس مسئوليت نسبت به ايفاي نقش سازنده در كشور براي آنان حاصل گردد. هيچ كارشناسي تائيد نمي كند كه آزمون تنها مرجع انتخاب دانش آموزان با استعداد است بلكه استعداد بايد در طي يك فرايند خود را بروز دهد و در طرح شهاب به اين شرايط توجه شده است. با توجه به تغييرات طبيعي ناشي از رشد شخصيت، استعدادها و توانايي‌هاي كودكان و اجراي كنوني طرح براي پايه چهارم ابتدايي، هدف اصلي اين اجرا، شناسايي حوزه‌هاي استعدادي دانش‌آموزان اين پايه تحصيلي و هم‌چنين هدايت لحاظ‌شده به صورت عمومي و براي همه آن‌هاست. براي دست‌يابي به اين هدف، نبايد هيچ‌گونه جداسازي در كلاس درس و امتياز مادي و تحصيلي ويژه‌اي براي هيچ‌يك از آن‌ها صورت گيرد.

اهداف اين طرح در راستاي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تدوين شده و هدفگذاري شده است و انتظار مي رود سازمان تاليف و تدوين كتب درسي نيز محتواي كتب آموزشي را بر اساس اهداف اين طرح تنظيم نمايد. پايگاه اطلاع‌رساني بنياد ملي نخبگان كه پيش از تاسيس بنياد ملي نخبگان، دانش‌آموز داراي استعداد برتر، تنها به فرد موفق در رقابت‌هاي تحصيلي گفته مي‌شد كه بتواند به مراكز خاص مانند مدارس تيزهوشان راه يابد كه اين نوع نگرش، منجر به ايجاد محدوديت براي عموم دانش‌آموزان مي‎شد. مطابق با سياست‌هاي نوين اتخاذشده در بنياد ملي نخبگان، دانش‌آموز داراي استعداد برتر، صرفا فرد درسخوان و باهوش نيست، بلكه دانش‌آموزي است كه توانايي برجسته‌اي در حوزه‌هاي مختلف استعدادي از خود بروز دهد و از خلاقيت و پشتكار نيز بهره‌مند باشد. شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر (شهاب) كه از طرح شناسايي مستعدان در عرصه آموزش عمومي است، در تاريخ 96/11/25 مورد تصويب هيئت امناي بنياد قرار گرفته است. شوراي راهبري طرح شهاب نيز با مسئوليت راهبري و نظارت در بنياد و «ستاد مركزي اجرايي طرح شهاب» با مسئوليت اجرايي‌سازي طرح در وزارت آموزش و پرورش تشكيل گرديد.

طرح شهاب در مهر 97 به پايه هفتم مي‌رسد. با موانع و مشكلات و ويژگي‌هاي مثبت اين طرح آشنا هستيم. در مصوبه شوراي عالي نيز آمده آموزش و پرورش مكلف است منابع اعتباري طرح شهاب را فراهم كند كه اين اتفاق خواهد افتاد.

اقدامات مورد نياز در سطح مدرسه براساس فراواني استعدادهاي شناسايي‌شده است كه شامل تشكيل كلاس‎هاي فوق‌برنامه و دعوت از صاحب‌نظران، فعاليت‎هاي برون‌مدرسه‎اي مانند ايجاد زمينه حضور دانش‎آموزان در بازديدهاي علمي، مسابقات و جشنواره‎ها، معرفي مراكز فعال، تهيه جزوات آموزشي و آموزش و توجيه خانواده‎ها مي باشد. درباره تامين منابع مالي اجراي طرح شهاب در مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورشبايد بگوييم كه اين وزارتخانه مكلف است منابع اعتباري طرح شهاب را تامين و در اختيار قرار دهد. پيش نيارهاي اجراي طرح شهاب براي سال آينده فراهم خواهد شد و كارگروهي در اين‌باره خواهيم داشت كه از هفته آينده تشكيل خواهد شد و از اساتيد مربوطه دعوت مي‌كنيم و برنامه‌هاي خود را براي اجراي طرح شهاب در پايه هفتم خواهيم داشت و مواردي چون آموزش معلمان در نظر گرفته شده است.

شيوه نامه طرح شهاب

شيوه نامه طرح شهاب، زير نظر شوراي راهبري طرح در بنياد ملي نخبگان و به رياست معاون پژوهش و برنامه ريزي بنياد ملي نخبگان و «ستاد مركزي اجرايي طرح شهاب در وزارت آموزش و پرورش به رياست رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان، توسط ستادها و كارگروه‌هاي استاني، شهرستاني و آموزشگاهي اجرايي شود. ظرفيت پذيرش تفاوت هاي فردي، كشف و هدايت استعدادهاي فطري و پاسخگويي به نيازها، علائق و رغبت دانش آموزان در راستاي مصالح و چارچوب نظام معيار اسلامي از ظرفيت هاي اين شيوه نامه و منطبق بر فصل سوم سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تصريح شده است. در رابطه با تاثيرات شيوه نامه طرح شهاب براي سال 97مي توانيد با تلفن ثابت كارشناسان كه در همين مقاله درج گرديده است تماس حاصل فرماييد.

متقاضيان گرامي مي توانند جهت اطلاع از شرايط پذيرش دانش آموزان مستعد در طرح شهاب، اجراي اين طرح در منطقه مورد نظرتان و دريافت چك ليست طرح شهاب، شيوه نامه طرح شهاب، فرم ها و صورتجلسات طرح شهاب از طريق تلفن ثابت ۱۶۱۱ ۹۰۷ ۹۰۹ با كارشناسان تماس حاصل فرماييد.

منبع : طرح شهاب | طرح شهاب چيست ؟ جايگزين مدارس تيزهوشان

مطالب مرتبط :

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 90
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 126
  • بازدید سال : 2407
  • بازدید کلی : 42478
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی